• księgowość
  • Księgowość niezbędnym elementem prowadzenia firmy

Księgowość to niezbędny element zarówno dużych przedsiębiorstw, jak i małych firm. Właściwie sporządzone faktury, płacenie składek czy pozostałe finanse – prowadząc działalność wszystkie te elementy muszą być bez zarzutów. W dzisiejszym wpisie wyjaśniamy więc, dlaczego księgowość to ważny element prowadzenia firmy.

Księgowość to nie tylko finanse

Prowadząc działalność gospodarczą warto zdecydować się na pomoc zewnętrznego biura. Wiele z nich pomaga nawet zarejestrować firmę czy uzyskać różnego rodzaju dotacje. Prowadzą one kpir, sporządzają rejestry finansowe czy dbają o odprowadzanie składek. Co więcej, powierzenie księgowości do biura rachunkowego jest bardziej opłacalne niż zatrudnianie pracownika na pełny etat.

Aspekt ekonomiczny

Odpowiednio prowadzona księgowość zdecydowanie wpływa na aspekt ekonomiczny prowadzenia firmy. Wysokość oraz rodzaj koniecznych do opłacania składek znana jest na bieżąco, dzięki czemu comiesięczne rozliczenia z dostawcami, bankami czy kontrahentami nie nastręczają żadnych problemów. Ponadto, powierzając finanse wykwalifikowanej księgowej, w razie jakichkolwiek wątpliwości wszystko szybko zostaje wyjaśnione, po przedłożeniu stosownych dokumentów. Jest to szczególnie istotne również w przypadku ewentualnych kontroli. Ponadto, do zadań księgowego zalicza się również współpracę z zewnętrznymi instytucjami, takimi jak urzędy skarbowe, ZUS czy GUS.

Stała analiza kondycji finansowej firmy

Tworzenie zestawień wydatków oraz przychodów sprawia, że bez najmniejszych problemów można przewidzieć wysokości koniecznych składek czy zaplanować rozwój firmy. Księgi rachunkowe to źródło informacji o kondycji finansowej przedsiębiorstwa. Szczegółowo opracowywana dokumentacja pozwala na zoptymalizowanie kosztów funkcjonowania firmy i jednocześnie na generowanie większych zysków. Odpowiednio prowadzona księgowość sprawia, że przedsiębiorstwo posiada bardzo mocny fundament finansowo-prawny, co ma często decydujące znaczenie w przypadku jakichkolwiek problemów z nieuczciwymi klientami.

Gwarancja bezpieczeństwa

Decydując się powierzenie księgowości do doświadczonego biura rachunkowego, przedsiębiorca może być pewny, że księgowa zadba należycie o jego finanse. Wiele biur posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie ewentualnych błędów na korzyść przedsiębiorcy, a posiadanie certyfikatu Ministerstwa Finansów dodatkowo zwiększa wiarygodność. Wybierając więc zewnętrzne prowadzenie księgowości nie tylko możemy spać spokojnie, ale również nie stracimy cennego czasu na samodzielne zapoznawanie się ze stale zmieniającymi się przepisami.

2020-07-07T12:04:10+02:00